molecular genetics

بخش ژنتیک مولکولی:

ژنتیک مولکولی شاخه­ای از زیست شناسی و ژنتیک است که به بررسی ساختار و کارکرد ژن­ها در سطح مولکولی می­پردازد. ژنتیک مولکولی با به کار گرفتن روش­های ژنتیکی و زیست شناسی مولکولی سعی دارد تا عملکرد و فعل و انفعالات بین ژن­ها را شناسایی نماید. این شاخه­ی زیست شناسی علاوه بر بررسی چگونگی جابجایی ژن­ها از نسلی به نسل دیگر، به فهم بهتر جهش­های ژنتیکی که می­تواند منجر به انواع خاصی از بیماری­ها شوند کمک می ­نماید.

این بخش از طریق به کار گرفتن روش­های ژنتیکی و زیست­شناسی مولکولی از جمله توالی ­یابی DNA، PCR و MLPA قادر است که آزمایش­های مولکولی را برای بسیاری از بیماری­های ژنتیک انجام دهد. بخش مولکولی مرکز ژنتیک پزشکی ژنوم با بکارگیری روش توالی­یابی نسل جدید یا Next Generation Sequencing (NGS) قادر است از حداکثر ظرفیت­های تشخیصی جهت بررسی مشکلات ژنتیکی بهره­مند گردد.

بخش مولکولی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ژنوم، قادر است طیف وسیعی از تست­های مولکولی تشخیصی را با روش­های مختلف و با بکار­گیری آخرین فناوری­ها همگام با آخرین دستاوردهای ژنتیک بالینی جهت ارتقای آزمایش­ها انجام داده تا بررسی و تشخیص جهش­ها را با دقت بالا و در کم­ترین زمان ممکن به جهت رفاه حال پزشکان و مراجعه­ کنندگان محترم مقدور سازد.